Kategorie

Producenci

Promocje

Brak promowanych produktów w tym momencie.

Dostawcy

Brak dostawców

Najnowsze Artykuły

Przygotuj się na poród – jak zadbać o piersi i nie tylko

568 Odsłon 3 Polub
1 Opinia
Ocena:
5.0

Piersi młodej mamy odgrywają ogromną rolę kiedy na świat przychodzi maluszek. Dlatego tak ważne jest abyś dobrze przygotowała je na nadchodzące zmiany. Zadbaj także o skórę i mięśnie ciała. Uaktywnij się fizycznie, spaceruj, ćwicz i pływaj – a efekty swojej wzmożonej aktywności odczujesz już podczas porodu, a także po nim.

Jak przygotować piersi przed karmieniem

Ciąża to czas sporych zmian dla naszego ciała. Największej przemianie ulegają nasze piersi, które do tej pory „żyły sobie spokojnie”, teraz staną się najważniejszą częścią ciała dla naszego maluszka. To na nich spoczywać będzie obowiązek zaspokojenia głodu, a także poczucia bliskości i bezpieczeństwa dla naszego dziecka. Już od pierwszych tygodni ciąży piersi poddane są procesowi zmian. Dlatego ważne jest, abyś od początku o nie dbała, masowała i nawilżała skórę piersi. Natomiast kilka tygodni przed porodem rozpocznij masowanie, kręcenie i delikatne naciąganie sutków. Takie działanie pozwoli zmniejszyć obrzęk sutków w pierwszych dniach po porodzie i przyzwyczai piersi do nadchodzących zmian.

Oczywiście dolegliwości i wrażliwość brodawek podczas karmienia nie dotyczą wszystkich kobiet, jednak wiele młodych mam z delikatnym grymasem wspomina pierwsze dni, czasami tygodnie karmienia. Czasami ból jest mały i wystarczy zagryźć mocniej wargę, jednak zdarzają się gorsze przypadki. O czym mowa? Mianowicie o obolałych, popękanych, a nawet ropiejących brodawkach. Niekiedy brodawki mogę pękać i powstaną na nich delikatne rany, z których wydostanie się krew i/lub ropa. Jeżeli zaobserwujesz u siebie podobny przypadek, wówczas jak najszybciej odstaw niemowlę od piersi i skonsultuj się z lekarzem.

Poza masowaniem czy naciąganiem sutka możesz stosować kremy i maści przeznaczone do tego celu. Takie preparaty powinny dawać efekt znieczulający, a także łagodzący obrzęki. Większość preparatów możesz używać zarówno w ciąży, jak i podczas karmienia.

Rozstępy – jak zapobiegać ich występowaniu

Rozstępy powstają wskutek zbyt intensywnego rozciągania skóry lub po prostu jej osłabienia. Ma to związek z uszkodzeniem włókien elastynowych i kolagenowych, odpowiedzialnych za elastyczność i sprężystość skóry. Rozstępy mogą pojawić się też z przyczyn genetycznych. Jeżeli ktoś z krewnych np. matka, miała problemy z rozstępami, również możesz być narażona na ich pojawienie się. Z reguły pojawienie się rozstępów jest bezobjawowe, jednak może być połączone z niewielkim uczuciem świądu, rzadziej pieczenia lub bólu.

Niestety u ponad 60 % kobiet po ciąży pojawiają się rozstępy. I choć nie stanowią ryzyka dla młodej mamy, to wielu z nich spędzają sen z powiek. Wiele kobiet z powodu właśnie rozstępów wstydzi się odsłaniać ciało. Unikają wizyt na plaży, basenie czy na saunie, czyli wszędzie tam, gdzie muszą pokazać się z odsłoniętym ciałem. I choć niestety nie ma złotego środka na ich pozbycie się lub zapobieganie powstawaniu, to zamiast czekać na ich pojawienie, spróbuj już na początku ciąży temu zaradzić i zadbać o swoje ciało.


Sposobów na wyeliminowanie lub zmniejszenie rozstępów jest kilka:

  • używanie specjalnych balsamów (pamiętaj, by były to balsamy dla kobiet w ciąży),
  • stosowanie kolagenu (choć cena jest niemała, to produkt cieszy się pozytywną opinią),
  • stosowanie peelingów, 
  • masowanie narażonych na występowanie rozstępów partii ciała (brzuch, piersi, uda, plecy, czasami ręce).

Jeżeli zauważyłaś, że w szybkim czasie przybywa Ci zbyt dużo kilogramów, a Twoja waga skacze, spróbuj ograniczyć jedzenie lub zastosuj dietę. Pij też więcej niż zwykle wody niegazowanej.

Laserowe usuwanie rozstępów

Jeżeli domowe środki, tj. jak balsamy, peeling czy masowanie nie przyniosły oczekiwanych rezultatów, możesz skorzystać z medycyny estetycznej. I choć pozbycie się rozstępów jest trudne, to nie jest niemożliwe. Żyjemy w czasach, kiedy medycyna estetyczna daje nam ogromne możliwości w doskonaleniu swojego ciała. W przypadku usuwania rozstępów zalecana jest laseroterapia. Zabieg laserem oparty jest o zasadę fototermolizy, której celem jest pochłonięcie przez komórki skóry zmienionej rozstępami i jej odbudowę.

Sport dobry na wszystko

I tym razem tak jest. Ćwiczenia fizyczne i ruch odgrywają ważną rolę w codziennym życiu człowieka zarówno od strony zdrowotnej, fizycznej, jak również psychicznej. Jeszcze ważniejszy staje się (a przynajmniej powinien) dla kobiet w ciąży. Oczywiście jeżeli uprawiasz jakikolwiek sport, musisz przede wszystkim pamiętać by robić to z głową, tak, aby nie zaszkodzić sobie i dziecku. Bieganie możesz zamienić na spacery, ewentualnie rower, chodzenie po górach na pływanie itp. Najważniejsze w tym wszystkim jest nasze maleństwo.

Ćwicząc, wzmocnisz i ujędrnisz skórę. Poza tym aktywność fizyczna zaowocuje podczas porodu, zwłaszcza gdy będziesz rodziła siłami natury. Blizna po cesarskim cięciu również zagoi się szybciej, jeżeli skóra jest elastyczna. Rozciągnięte i bardziej sprężyste ciało nie jest tak narażone na pękanie i dużo szybciej wraca do formy.

Zatem przygotuj się odpowiednio do porodu i przyjścia na świat Twojego maluszka. Najważniejsze jest wzmocnienie mięśni Kegla. Ćwiczenie polega na naprzemiennym napinaniu i rozluźnianiu mięśni krocza. Im bardziej elastyczne mięśnie, tym łatwiejszy powinien być poród. Powtarzaj ćwiczenia 2-3 razy dziennie przez około 5-15 minut.

Masujemy

  • Masując piersi, masuj również krocze. Masaż uelastycznia tkanki oraz rozluźni okolice pochwy. Masowanie krocza często pozwoli uniknąć konieczności nacinania.

Oddychamy

  • Ucz się również prawidłowo oddychać. Oddychanie odgrywa szczególnie ważną rolę podczas parcia.

Pływamy

  • Pływaj. Tak często jak tylko jesteś w stanie. Pływanie wzmacnia mięśnie brzucha, pleców oraz nóg. Kojąco działa na Twój obciążony dość mocno kręgosłup. Poprawia krążenie i zwiększa wydolność układu oddechowego. To również dobry sposób na relaks.

Pomoc dla obolałych i opuchniętych nóg i rąk

Szczególnie powszechnym problemem wśród przyszłych mam jest ból nóg oraz rąk, głównie nadgarstków. Ból nóg najczęściej objawia się skurczami w okolicy łydek. Nieprzyjemne dolegliwości mogą pojawiać się w dzień, jednak najczęściej występują w nocy, podczas odpoczynku. I nic dziwnego, że pojawia się dyskomfort, a nawet ból nóg, przecież podczas ciąży nasze nogi dźwigają dodatkowe kilogramy. Choć nie do końca znana jest przyczyna występowania skurczów łydek, to znane są sposoby na złagodzenie bólu.

Przede wszystkim unikaj długiego stania w miejscu, staraj się nie siedzieć ze skrzyżowanymi nogami, a przede wszystkim, systematycznie rozciągaj mięśnie łydek. Dobrym nawykiem jest poruszanie palcami nóg i krążenie kostkami. Wykonuj także ćwiczenia nadgarstków zaciskając palce, tworząc pięść i puszczając, a także poruszaj dłonią przy zgięciu nadgarstka w górę i w dół. Możesz śmiało zaopatrzyć się w suplementy zawierające magnez. Oczywiście wybierz suplement dla kobiet w ciąży i matek karmiących.

Unikaj noszenia zbyt ciasnych spodni oraz obuwia. Niewskazane są również ciepłe kąpiele i okłady, a także przebywanie w saunie, a nawet depilacja gorącym woskiem. Zamiast tego wykonuj chłodne okłady na łydki. Takie działanie powinno przynieść ulgę Twoim nogom.

Uprawiaj sporty, wykonuj rowerek w powietrzu i dużo spaceruj. Jeżeli nie masz takiej możliwości, postaraj się podczas stania lub siedzenia ruszać palcami stóp, poruszaj stopami na boki i zginaj nogi w kolanach. Te proste ćwiczenia poprawią krążenie krwi, co zmniejszy obrzęk i ból nóg oraz zapobiegnie powstawaniu żylaków.

Reasumując

Ciąża to odpowiedni czas na zajęcie się sobą i swoim ciałem. Sprawność fizyczna jest ważna nie tylko w ciąży, przyniesie również ulgę podczas porodu i zaowocuje, kiedy na świat przyjdzie dziecko. Młode mamy muszą być przygotowane na różny scenariusz, bo jeśli się okaże, że Twój maluszek cierpi z powodu kolki, to będziesz musiała częściej nosić go na rękach, więc mamom aktywniejszym fizycznie, silniejszym będzie na pewno łatwiej.

Opublikowane w: Ciąża

Zostaw komentarz

Komentarze

  • Ciało młodej mamy ;)
    Przez:M Dnia December 19th 2017
    Ocena:
    5.0

    Super przydatne informację nt każdej partii ciała i jej zmian podczas ciąży i jak zapobiegać "słynnym" rozstępom, które po porodzie są zmorą większości kobiet. Co do oddechu i ćwiczeń mięśni Kegla oraz poprawienia sprawności bardzo dobra jest joga :) pomaga się rozluźnić oraz ćwiczyć poprawne oddychanie a co najważniejsze wzmocnić miednicę oraz wspomniane mięśnie Kegla.